( 0 )

LPP w końcu na poważnie podchodzi do CSR

  • Fashionweare
  • 05.05.2017
LPP w końcu na poważnie podchodzi do CSR

Spółka wydała komunikat, w którym stwierdza, że „katastrofa budowlana w Bangladeszu, do której doszło 4 lata temu, przewartościowała nasze myślenie”. LPP wydało na rzecz poprawy bezpieczeństwa w fabrykach w Azji 16 mln zł. Zapowiada, że działanie to będzie długofalowe.


Właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, podaje dane, które mają poświadczyć, że poważnie podchodzi do zwiększenia swojego wkładu w strategię odpowiedzialnego biznesu.


Oto krótkie podsumowanie podjętych przez LPP decyzji i działań.

1. Jako aktywny członek organizacji ACCORD (The Bangladesh Accord on Fire and Building Safety) LPP od 2013 roku systematycznie pracuje nad wdrażaniem standardów dotyczących bezpieczeństwa i warunków pracy w przemyśle odzieżowym w Bangladeszu, tak by ulegały one widocznej poprawie.

2. Pod ścisłą kontrolą ACCORDU znajduje się 80 fabryk, w których odbywa się produkcja odzieży marek spółki:

· w 90% fabryk wymieniono już lub zmodernizowano instalacje elektryczne;

· w 75% podmiotów zainstalowano dodatkowe zabezpieczenia przeciwpożarowe;

· w 60% zakładów zgodnie z zaleceniami wzmocniono konstrukcję budynków, a w wielu przypadkach przeniesiono produkcję do nowych obiektów.

3. W LPP, w komórkach powołanych specjalnie do kontroli łańcucha dostaw (biuro w Bangladeszu
i Dział Audytu w centrali w Gdańsku), zatrudniono na pełen etat 21 osób.

4. Od 2014 roku wszystkich dostawców obowiązuje Kodeks Postępowania LPP. Dokument określa wymagania wobec dostawców, w tym m.in. polityki wynagrodzeń, zakazu zatrudniania dzieci, dobrowolności pracy, wolności stowarzyszania się, zasad BHP.

  1. W celu zwiększenia nadzoru nad fabrykami produkującymi dla LPP w Bangladeszu, oprócz kontroli własnych inspektorów, zdecydowano się zlecić międzynarodowemu audytorowi, firmie SGS, weryfikację faktycznego przestrzegania przez dostawców w Bangladeszu naszego Kodeksu Postępowania.


„Nie spoczęliśmy na laurach – czytamy w komunikacie. – Zwiększamy zakres prowadzonych kontroli, równocześnie prowadząc działania, które jeszcze bardziej usystematyzują obszar tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu i zwiększą jego transparentność. Powołaliśmy w LPP Dział Komunikacji i Zrównoważonego Rozwoju finalizujący obecnie prace nad całościową strategię CSR, którą Zarząd przyjmie latem tego roku. Pracujemy także nad opracowaniem pierwszego raportu pozafinansowego, w którym kontrola warunków w fabrykach stanowić będzie kluczowy temat. Raport ten opublikujemy w pierwszym kwartale 2018 roku.”





NAJNOWSZE ARTYKUŁY

trussardi-otworzy-salon-we-wrocław-fashion-outlet-435 Trussardi otworzy salon we Wrocław Fashion Outlet
Jeans for a better world – pomagaj z KOKOworld! Jeans for a better world – pomagaj z KOKOworld!
Jak Moda Polska tworzyła polską modę Jak Moda Polska tworzyła polską modę
na-ramieniu-czy-w-dłoni-czyli-jak-modnie-nosić-torebkę-692 Na ramieniu czy w dłoni, czyli jak modnie nosić torebkę?

F-SHOP NOWOŚCI


119.40 pln

446.00 pln

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Jeans for a better world – pomagaj z KOKOworld! Jeans for a better world – pomagaj z KOKOworld!
na-ramieniu-czy-w-dłoni-czyli-jak-modnie-nosić-torebkę-692 Na ramieniu czy w dłoni, czyli jak modnie nosić torebkę?
Polecamy szyte na miarę rozwiązania dla branży fashion Polecamy szyte na miarę rozwiązania dla branży fashion
jak-zaproszenie-sposób-na-idealną-witrynę-336 Jak zaproszenie - sposób na idealną witrynę
prawa unia
lewa unia

Serwis www.fashionweare.com wykorzystuje tzw. cookies, czyli pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika służące usprawnieniu świadczenia usług. Zakres wykorzystywania plików cookies został opisany w Regulaminie. Aby uniemożliwić zapisywanie cookies na dysku komputera należy zmienić ustawienia przeglądarki. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

x